Sunday, February 22, 2009

PPSMI terus diburu

Aduh susah payah pemimpin kita cuba memartabatkan pendidikan negara, namun kerana kepentingan tertentu dasar tersebut terus diburu dan dieksploitasi demi kepentingan tertentu. apale malang nasib bangsa kita asyik disekat untuk memajukan diri. kalau dok fikir, tak de pun bangsa kita tak pandai nak cakap bahasa ibunda kalau dah keluarga selalu berinterasksi dengan bahasa ibunda. apelah salahnya kalau di sekolah anak-anak terdedah dengan pembelajaran bahasa Inggeris. kenapa kita nak fokuskan kelemahan PPSMI, kenapa tak highlight kan kebaikan PPSMI, kalau dok asyik nampak yang buruk memang le buruk jadinya, cuba kita fokus yang baik tentu baiknye. tengokle mereka-mereka yang mahu menyempitkan pemikiran bangsa sendiri. aduh kesian kita dan keluarga kita:-

-Program Jelajah Anti PPSMI Peringkat Negeri Pahang dan Ceramah Isu2 Semasa
Tarikh : 21hb Februari 2009 (Sabtu) Masa : Jam 9.00 Malam Tempat : Peramu Jaya, Pekan Penceramah : YB Saifuddin Nasution (Ahli Parlimen Machang)
YH Dato Tuan Ibrahim Tuan Man (Pesuruhjaya PAS Pahang)
YH Dato Hasan Ahmad (Bekas Ketua Pengarah DBP)
Ustaz Kamal Shaari (Exco Dewan Pemuda PAS Pusat)
Anjuran : Jabatan Penerangan PAS Negeri Pahang & Dewan Pemuda PAS Negeri Pahang Dengan Kerjasama Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP).

-Ceramah perdana ‘Mansuhkan PPSMI’ dilaporkan akan diadakan di Dewan Kompleks Sukan PKNS, di Kelana Jaya Selangor pada 24 Februari 2009.
Penceramah-penceramah yang akan hadir ialah Menteri Besar Selangor, Profesor Dr. Ir Wan Abu Bakar dari Universiti Malaya, Ahli Parlimen Batu, Tian Chua, YB Nik Nazmi Nik Ahmad dan Syed Shahir Syed Mohamed dari MTUC.

-Jurucakap Lajnah Pendidikan PAS Pusat akan menganjurkan ‘Himpunan dan Ikrar: mansuhkan PPSMI pada 23 Februari di Dewan Perhimpunan Cina Selangor. Himpunan tersebut dikatakan sebagai usaha untuk mengajak semua ahli-ahli PAS dan orang ramai bagi menyatakan solidariti dan sokong membantah penggunaan Bahasa Inggeris dalam pengajaran mata pelajaran Sains dan Matematik (PPSMI).

No comments: