Friday, September 26, 2008

Jangan ganggu lalu lalang

kebetulan saya ada hal kat masjid jamek tu, bila saya melintas nak ke seberang dalam kul 12.30 camtu, tengok ramai orang, polis pun ada, orang ramai duk bersidai kat stesen STAR tu, saya ingat ada kes kecemasan, rupa-rupanya adalah hamba Allah tu kata 'diaorang bantah pasai ISA'.

Le macam tu ke, dalam hati duk fikir, apele depa ni, ni kan suasana perayaan, bagile orang ramai nak shoping dengan selesa, nak beri tumpuan pada sambutan hari raya, buat ape nak buat bantahan sekarang, kat tenpat orang ramai plak tu, tempat jem pulak tu, masyaallah ganggu orang lalu lalang, ganggu kenderaan nak lalu. terfikir lagi aku kalau tak buat kat tempat orang ramai macam mana nak pengaruh orang, bijak!, bijak!.

hai rakan-rakan fikir-fikirkanlah, soryle tak boleh nak cite panjang nanti kena saman plak, lagipun saya tak ade masa depa mula2 dok buat bantahan

No comments: